200710 fortfarande!

Hej igen! Internet funkar fortfarande inte och det är fortfarande tisdag (bara så ni vet vilken dag jag är på). Idag så hade vi spanskalektioner först och jag känner verkligen att jag lär mig nya saker varje dag! Idag pratade vi om hur mycket saker kostade och vad som var vanligt i hemmet osv..  så det är nyttigt! :)

Efter det hade vi aktiviteter, först pratade vi om publika/privata skolor här i Argentina, sen gick vi ut och spelade brännboll och någon slags bollek. Sen när vi kom tillbaka till hotellet så gick jag, Märit, Willelmijn (holländska), Anna (finsk), Cedric (tysk) och två till tyskar ut på en liten promenad till en å i närheten :) det var riktigt vackert och jag har bilder! Det är ju som sagt vinter här men ändå gick jag ut i tjocktröja. Det är en väldigt annorlunda vinter med klarblå himmel och sol som bränner i ryggen så det är riktigt skönt – men fortfarande lite kallt!

När vi kom tillbaka så började vi nästan direkt öva inför talangshowen som är ikväll. Eftersom ca 53 personer här (vi är 62 stycken) är tysktalande så sjunger vi födelsedagssången på våra språk (svenska, norska, finska, franska och holländska) så nu kan jag nästan alla låtar!

Nu väntar vi mest på kvällsmat som är vid kl 22.00 och efter det blir det talangshow!

Vi hörs om några dagar! :) ha det så bra i Sverige och njut lite extra av värmen för min skull! Puss och kram / Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0