lite av allt ! 2010-12-17

dålig uppdatering igen då!
men nu är det såhär att det är för fullt sommar här som betyder att jag är i poolen varje dag och är med kompisar och nu åker tyskarna med :( caro åkte igår och jannik på måndag.. så ikväll ska jag till en liten by som är utanför min stad för där bor jannik och så ska vi fira honom :)

men resan då! DEN VAR UNDERBAR!! jag fick på 2 veckor : se valar, pingviner, sjölejon, glaciärer och befinna mig på "el fin del mundo" (slutet på jorden)! inget man gör en vanlig vecka om man säger så, men jag måste faktiskt säga att ushuaia (slutet på jorden = syndligaste staden på jorden) liknade sverige läskigt mycket! både jag och märit reagerade på det!

men jag hade i alla fall riktigt kul, jag höll mig mest med märit (svenskan jag åkte hit med) och rosaliina (från finland) och vad skulle jag gjort utan dom? riktigt bra tjejer och dom gjorde hela resan till en riktigt bra och roligt minne! :)

bilder kommer upp senare :)

och hannah (en tjej som ska till argentina på utnyte nästa år), jag såg att du hade lite frågor!

går det lätt med språket, pratar du flytande nu?
det går grymt lätt med språket nu, jag förstår allt jag hör mer eller mindre, flytande är det inte än men det är BRA spanska :) flytande kanske kommer om 1 månad eller så! men jag kan nöja mig med det jag har nu med för jag pratar som alla andra fast med lite svensk dialekt såklart ;)

hur länge har du varit där och när ska du hem?
jag har varit här i exakt 5 månader, för jag åkte den 16 juli från sverige och hamnade här sent på kvällen 17, det tar ett tag att ta sig hit med andra ord ;) men jag åkte med alla från europa som åkte med STS till Argetina :) vi var 10 stycken! en annan svensk med och du kan läsa hennes blogg på maritargetina.blogg.se.
(jag vet inte än när jag kommer hem)

slappna bara av så ska det nog gå bra!! :D du kommer trivas jättebra här, det är ett mer eller mindre UNDERBART land och jag kunde inte valt bättre känner jag nu :) och jag kan tom säga efter 5 månader att jag är argentinare , iaf halva mig :) för nu har jag 2 familjer! en från sverige och en från argentina :)

puss och kram från mariaaa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror inte att Hannah kommer att se min kommentar. Men ifall hon har någon blogg som hon kommer att använda under utbytesåret, så är jag intersserad av att läsa den :)

2011-01-11 @ 02:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0