normal

Jag menar alltså min skola som kallas "normal" med rubriken, inte att jag är normal eller nåt haha :) Men måste faktiskt säga det här och det är att jag är lite besviken över hela min skolgång här i argentina. Jag har två saker att klaga över och dessa täcker ungefär allt som har med skolan här att göra :

För det första går jag naturlinjen. Hur låter inte det liksom? I Sverige går jag Sam just för att jag inte förstår mig på kemi, fysik, biologi, matte.. aa you name it! Här går jag alltså med dessa ämnen och fler som är specialicerade på naturlinjen här och bara för att göra det liiiite värre är de liksom på SPANSKA. Aldrig i hela mitt liv att jag kommer klara av de kurserna!

För det andra går jag 5to (quinto). Detta betyder att jag går med folk som är födda vår 94 eller höst 93. Alltså folk som är mer eller mindre 2 år yngre än mig. Det är som att jag gå 2an fast i Argentina (mina klassisar går alltså nu till dec och sen när de börjar i mars är det sista året) alltså får jag inte vara med om något speciellt kul. Det är liksom inget som händer medans sista året får de vara med om myyyycket mer saker! Så jag är jäääätteavis på de som hamnat i 6to, skulle mer än gärna vilja gå där. Anledningen till att jag inte gillar det så mycket är med för att mina klasskompisar är okej de flesta fast resten kan jag säga att det märks att de är 2 år yngre och det tycker jag är jättejobbigt och irriterande.

Anledningen till att jag hamnade i 5to' b' (min klass) är för att min syster går där, men det tycker inte jag personligen ska va en anledning till att jag hamnar i en klass med yngre och naturinriktigt. Plus att skolan inte verkar bry sig om oss utbytestudenter (är 4 st på min skola, har en tysk i min klass som jag inte tycker speciellt mycket om :P) för annars får man välja ämnen som man ska klara sig i men det har jag inte fått något heller.. Det jag ville få fram med det här va nog mer att jag är lite besviken på organisationen här som heter COINED som är ungefär den värsta organisationen någonsin och anledningen/arna kan vi ta en annan dag! :)

Men jag har i alla fall hittat 1 tjej jag hänger med mest hela dagarna som jag har jättekul med och så finns det folk som de går att prata med :) så det är inte så att jag vantrivs helt men är bara lite förvånad hur jag 18 år och samhällsinriktad kunde hamna så som jag gjorde! haha :)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0