020810

Hejhej!

 

Här i Argentina är det bara bra. Skolan funkar och det är fint väder ungefär varje dag och jag stormtrivs fortfarande med min familj! Idag så hände det inte så mycket så därför pratade jag med min underbara pojkvän i x antal timmar på skype! Riktigt skönt att få höra hans röst igen, jag har verkligen längtat efter att allt ska funka som det ska och skype ska funka så nu äntligen! :)

Det kanske låter konstigt att jag pratar så pass mycket med hem som jag faktiskt gjort men det hjälper mig, jag får inte mer hemlängtan utan min oro snarare läggs för att jag har så pass underbara och stöttande nära och kära! Tack :)

Men i alla fall vi skypade i flera timmar och under den tiden pratade vi lite om vad jag saknade och nu i efterhand kom jag på en sak jag saknar så enormt om Sverige (inte folket utan mer materiella saker) och det är faktiskt frukosten. Mammas underbart goda omeletter, mackor, äggröra jaa gud jag kan nämna saker hela dagen! Här äter man nämligen inte frukost och jag som då äter frukost får äta en bakelse eller kakor.. nyttigt och bra va? Så det är något jag ska vräka i min som attan när jag kommer hem! Maten i övrigt är underbar och köttet går inte ens att jämföra med Sverige, ville bara nämna det :) längtar tills jag kommer hem och kan laga all den goda maten som vi äter här och bjuda er alla på mate! (förklarar vad det är en annan dag! Måste ju spara lite att berätta!)

 

Puss och kram från Maria


Kommentarer
Postat av: Pappa

Det låter som om gymmet kommer att vara välbesökt efter alla kakfrukostar :-)

2010-08-03 @ 08:47:49
Postat av: Sofiabubbiiiiiii

MARRE, det låter så himla mysigt!

2010-08-03 @ 15:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0