010810

Sådääär så blev det augusti till slut! Tiden här borta känns som att det står stilla ibland och det känns som att det varit juli föralltid! Men nu hoppas jag på att tiden ska flyga förbi och att det helt plötsligt blir sommar här. För vinter är inte något som jag hurrar för. :)

Idag är det söndag som är vilodag och det kan jag berätta att de tar seriöst här nere! Stannar i sängen ungefär hela dagen och för mig är söndag värsta dagen i veckan och har alltid varit. Så det betyder att det är det här med, en allmänt tråkig dag som går ut på att inte göra någonting.. seeeegt. Måndag imorn = skola. Lite halvkul sådär, det är verkligen annorlunda här jämfört med hemma. jag måste ta kort på min skolsal någon dag, den är inte direkt isolerad om man säger så och på mordnarna är det inte nådigt med ett kallt klassrum och en massa klasskompisar som skriker i mun på varandra! :p jag kanske glömt att berätta att alla här skriker? Det är sant i alla fall så jag tror inte Argentina och Sverige kunde vara mer olika. Folket, husen, utbildningar.. allt!

Men det är bra ändå för det gör att jag inte saknar hem lika mycket för det är liksom mitt hem i Argentina och mitt hem i Sverige - inga likheter :)

Puss och kram / Maria

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt du skriver! Vad kul det är att läsa om det du upplever - fortsätt så!

2010-08-01 @ 22:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0