BOCA

Hej folket! Lovade sofia att jag skulle berätta en lite festlig grej här så gör väl det! haha. Det är nämligen såhär att jag ständigt blir påminnd om Sverige här i Argentina. För er låter det nog konstigt och jag va inte heller speciellt van i början kan jag ju säga, haha. Men en av de största fotbollslagen här har nämligen Sveriges färger som flagga! Boca heter laget och i alla fall i min stad (antar i resten av Argentina med..) så gäller det är att antingen hejja på River eller Boca, så jag är självfallet ett Boca-fan!! :)

Roliga historien (kan vara myt hehe) bakom färgerna är så att dom inte visste vilka färger de skulle välja att ha på flaggan så de som skulle välja stod i hamnen i Buenos Aires och sa att nästa båt som kommer in (någon slags båttävling antar jag) ska vi ta samma färger som! Hejsan hoppsan så kom det en svensk båt! haha :) har hört den historien x antal gånger och blir lika glad när det hänger ett såntdär doftträd (som bilar har) med Sveriges flagga på i taxibilarna, bjöd tom på 50 öre en gång till taxichaffisen! haha :)

 

Här har vi den!

 

tack för mig , puss / Maria


Kommentarer
Postat av: sarah

måååbbaat! men ändå kul :) saknar dig här hemma kvinna. av någon anledning har jag börjat tro att jag ser dig på stan 24/7. typ "åh, där är ju marre!! eller inte ju.." :(

2010-10-18 @ 15:00:06
URL: http://shumlornaiv.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha aa de är lite ironiskt :) men stolt är jag! hihi. saknar dig med, en himla massa! ae gud .. inte än men snart såå! :) hihi <33

2010-10-19 @ 18:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0