310710

Hola!

Internet funkar inte (som vanligt..) och har inte funkat sen i måndags tyvärr! Men jag skriver ett inlägg nu i Word för jag kanske ska ut ikväll med några kompisar och vill på något sätt hålla er uppdaterade! För jag tror att en tekniksnubbe ska komma förbi senare. :) Dagarna rullar på, det känns som att det tar en evighet för tiden att gå framåt men nu sitter jag här helt plötsligt två veckor senare. Det känns dock som att jag bott här mitt hela liv! Jag börjar känna igen saker, jag går till skolan, jag är med mina kompisar osv. så mitt år här har börjat precis som det ska – att jag känner att jag lever vardagslivet här. Jag blev dock förvånad först för jag trodde inte att det skulle gå så bra att komma in i ett helt nytt liv. Men nu när jag tänker tillbaka på Sverige så känner jag hur det känns i mitt liv där och sen känner jag känslan av mitt liv här. I Argentina. Det är helt otroligt att jag är här på något sätt. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det men det känns som mitt egna ”Sverige”. Som att det är inte konstigt alls att jag är här fastän det är så långt bort från mitt riktiga hem som det går ungefär. Men jag trivs med familjen, jag och mina systrar kommer riktigt bra överrens och jag kunde inte vara lyckligare över familjen jag blev tilldelad!

Dock har den här veckan varit upp och ner, jag har känt alla känslor man kan under en enkel vecka tror jag! Haha. Men jag mår bra så ni behöver inte oroa er för mig. Jag tror jag klarar det mesta efter den här veckan faktiskt! Haha. Så något positivt finns det nog i allt.

Språket funkar också. Jag lär mig mer och mer för varje dag som går och nu börjar jag förstå den Argentinska spanskan bättre och bättre, det var den jag hade svårt för förut. Att tala går också bättre, jag måste ju prata med min Luci varje dag hem från skolan och eftersom hon inte kan ett ord engelska är det spanska som gäller. Det är så det fungerar här, folk kan inte engelska. Luci till exempel kan inte prata, hon kan få fram ett par ord men mer är det inte! Och trots det har hon en 7a i engelska (6 är ”g” och 10 ”mvg”). Om hon skulle bo i Sverige skulle hon misslyckas totalt i engelska! Här om dagen gick vi igenom ”must”, ”have to” och sådana grejer och det var kanske 3 i klassen som kan och förstår detta. Så jag kommer nog glida genom den kursen! Läraren tycker verkligen om mig och hon kollar på mig som om ”vill du göra det här eller är det för lätt?” haha. Äntligen får man lite uppskattning för sin engelska!! Haha.

Okej det blev ett långt inlägg! Men det är i alla fall ungefär så mitt liv sett ut den här veckan. :P

Hoppas ni har det bra där hemma! Puss och kram från Maria :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0