På tal om vädret!

Jag läste nyss i Märits blogg om zondavindar och hit och dit (haha värst vad komplicerat allt ska va i den här delen av världen! :P) och eftersom jag också helt plötsligt har fått varmare väder kan man tänka att det är på grund av det. Men jag tror att jag bor i en allmänt varmare del av Argentina. Jag bor i provinsen Córdoba som man kan se om man kollar i absolut mitten av Argentina och min stad (san fco.) ligger på pampas som alltså betyder att det är platt här, med platt menar jag då alltså verkligen 100 % PLATT. Haha, jag har inte sett en endaste backe eller liknande här än så därför bor jag inte på ett "berg" som min familj beskrev i brevet, huset de beskrev där va sommarstugan tror jag :) den pratar de väääldigt varmt om.

Men i alla fall, som jag sa tror jag bara att det här är vår vilket alltså betyder att jag halft kommer dö i sommar för nu är det omkring 25 grader och detta är alltså tidig vår :) haha. Om jag säger till mina systrar tiex att det här är sommarvärme för mig säger dom typ "nee mer vår" haha! Så grattis mamma pappa och johan om ni kommer hit tidigt nästa år ;) DET blir en rejäl temperatursomväxling kan jag säga ! :) haha. Märit bor alltså i provinsen Mendoza och där är det berg och vackrare än mitt lilla san fco :) (förkortning för san fransisco)

Hoppas ni har det bra där hemma, saknar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0