min födelsedag

jahappp då va man 18 då , i Sverige
Känns konstigt det där att jag just nu är i svenskarnas ögon 18 och här är det ynka 35 minuter kvar. Det känns också läskigt att jag imorgon inte ska vakna av mamma, pappa, johan som tror att dom är tysta när de fixar min frukost men man hur som vaknar 30 min innan de kommer insjungandes (mamma hörs dock alltid mest .. såklart haha) och så har man legat där och är inprincip klarvaken, haha. Att inte få höra mamma säga 1000 ggr dagen innan "SJUTTONÅRINGEN" haha, har fått det på sms dock men det är inte samma sak!

Imorgon ska jag vakna, gå till skolan (tänkte ta med kameran!) och få håret omruffsat för det är så de gör här med födelsedagsbarnn, snällt va? haha. Sen på eftermiddagen vid halv 5 så kommer mina gulliga utbytesstudenter och ett par andra kompisar så ska det ÄTAS! Utbytesstudenterna tar med tårta och min mamma här fixar snacks, låter helt okej va ? ;) hihi. På kvällen förbereder jag en färgglad ostpaj och en medelhavspaj och sen drar jag iväg med Romina till hip-hop och kollar på. brukar göra det för det är roligt folk hon dansar med och så! Under tiden är pajerna inne i ugnen och när jag kommer hem blir det svensk maaaaat för mig och min gulliga familj här! :)

Under dagen ska jag med skypa med min underbara pojkvän och få höra mammas och pappas (haha johan du räknas inte) fina sångröster (heeeheee)! :)

Nu vet ni mina födelsedagsplaner, hoppas det blir en bra födelsedag trots att den är sååå långt bort från hem!

puss och kram / Maria

Kommentarer
Postat av: Ulla Pettersson

Grattis på födelsedagen.

Hoppas vårt lilla födelsedagsbrev kom fram i tid så du känner att vi är med dig på Din stora dag. Har läst din blogg om förberedelserna för dagen och säkert kommer den att bli ett minne för livet.Roligt att du redan har så många vänner, men så är du ju en alldeles speciell käck och trevlig tös,

Kramar i mängd från Farmor och Farfar.

2010-08-26 @ 11:25:28
Postat av: Gissa vem :O

Skojar du med mig? ... Smsade mamma meddelanden med 17-åringen? ... Den kvinnan slutar aldrig att förvåna mig ...

2010-08-26 @ 15:51:31
Postat av: Mamma

Ja, det blir en annorlunda födelsedag för dig i år! ... och för oss. Så långt bort, men ändå nära i tanken. Konstigt att inte stå vid din säng i morse, sjungandes (men menar du att du alltid vaknat innan vi kommit in ... ;) )

Så häftig dag du kommer att få! Hoppas det går bra med pajerna - en sån mumsigt god avrundning på 18-årsdagen! Kramar i massor, och hälsa familjen

2010-08-26 @ 20:55:50
Postat av: Mormor & morfar

Hjärtegumman!

Stora och varma GRATTIS-hälsningar kommer här med datorns hjälp. "Snigelposten" kommer väl snart med vårt kort, hoppas vi! Roligt och annorlunda firande läser vi. Låter kul och blir säkert ett minne för livet.

Puss och Kram från mormor och morfar

2010-08-26 @ 21:31:58
Postat av: moster

Ett STORT GRATTIS och många HURRA på din födelsedag Maria gumman!



Tänk att du nu blir 18 år och myndig (nu blir jag lite nostalgisk, moster som jag är ). Jag minns att jag var och seglade i Turkiet när jag fick veta att du var född, och då gav jag till ett glädjerop så de på hamnkontoret – där telefonen fanns, detta var ju före mobiltelefoners tid - undrade vad som hade hänt.



Hoppas att du får en härlig dag på alla sätt och vis, och att din familj och vänner firar dig.



Jag läste tidigare på bloggen hur du planerar din födelsedag, låter kul! Roligt att se fotot på dig och dina systrar också!



Stort GRATTIS på din 18 års dag, och pussar och kramar från moster Marie

2010-08-26 @ 21:43:59
Postat av: Sofiabubbiiiiiii

mumiiiii jag har ju redan sagt grattis och nu är det ju inte födelsedag längre, men jag hoppas att du har haft ett par kalasdagar (bokstavligt talat). hoho, vi firar såklart när du kommer hem igeeeeen. puss

2010-08-28 @ 10:33:51
Postat av: Anonym

HAR DU FÅTT MITT PAKET ÄNN????

kellaa!

(L)(L)

2010-08-28 @ 14:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0