Bara för dig skulle

Bara för att jag är riktigt uttråkad för tillfället så tänkte jag lägg ut bilder på halva mitt hus här i Argentina :) Det är nämligen såhär att jag inte gör något .. alls haha för tillfället. Det kan bero på att jag varit sjuk och att min första tid här varit en stor bump in the road så att säga. Men nu ska jag börja hitta på saker för jag måste få något att tänka på! I usa så finns det en massa aktiviteter med skolan, alla är insatta i sporterna som pågår och grejer. Ungefär nu förstår jag varför folk åker till usa helt enkelt! Haha. Det skulle helt klart varit det säkraste valet för mig med men nu sitter jag här i Argentina. Grejen är den att här i skolan finns inga aktiviteter så man får ta reda på dem själv. Det är ungefär det som varit problemet för mig dårå. Mina föräldrar jobbar nämligen nästan hela dagen medans jag går endast halvdagar i skolan. Romi sitter barnvakt hela dagarna och på kvällarna går hon i skolan. Mina småsyskon spenderar jag inte så mycket tid med för de är väldigt tighta och spelar datorspel när de är hemma och annars så är de i skolan halva dagen som jag inte är i skolan. Då finns det alltså en kvar, Luci. Jag tycker verkligen om henne och så (jag tycker om alla mina syskon som att de vore mina biologiska!) men hennes lathet går ungefär inte att jämföra med någon annan. Haha. Det låter hemskt men jag kan inte tänka mig att vi skulle kunna börja någon sport tillsammans.

Det är ju dock så att mina systrar faktiskt dansar - 2 ggr i veckan. Haha. Visst jag har tidigare dansat och så men mina nära och kära kanske vet ungefär hur (icke)vig jag är. Det dom gör här är liksom gymnastik ungefär. Romi dansar ju hiphop med men deras uppvärmning är att gå ner i split oså, haha. Så tyvärr känner jag inte riktigt att det är min grej. Men nu har jag i alla fall pratat med min mamma och vi ska börja gymma, för jag vet att vi kommer göra det då och det känns bra. Har pratat med några i min klass med om att börja gå promenader men som sagt - de är väldigt lata här, så vi får se hur det blir med det!

Okej slutsnackat om mitt otroligt aktiva liv här! Nu - bilder :)


vardagsrummet med Lara (den lilla vita hunden) på ett hörn.


Köket som det ser ut när man går in i det från vardagsrummet!



köket, när man går mot rummen så ser det ut såhär om man kollar till vänster :)


och vänder man sig om från förra bilden så får man den här synen som är som ett litet uterum med öppet tak - och det andra fönstret ni ser är mitt och rominas sovrum :)


"hallen" som leder till alla sovrum och badrum - första dörren på höger sida är mitt och rominas rum :) och dörren till vänser leder tiiilll....

vakthundeeen! haha, t.o.m han ligger och latar sig! :) Han heter i alla fall Dick och är en schäfer, ska ta en bild någon dag med honom och mig så ska ni få se hur stort huvud han har! haha det är enormt! :)


och här har vi rominas och mitt rum! :) som ni ser så tycker romi om lila... haha kanske inte min favoritfärg men jag tycker om rummet ändå :) och så har jag gosedjur på sängen som jag fått från familjen :D min säng är den närmast fönstret! :)


Sådääärrrr :) hoppas ni tycker det blev bra och får en liten insikt i hur mina dagar här ser ut (bokstavligt talat) för tillfället! :) resten av huset får ni se en annan dag!

puss och kram, saknar er!




Kommentarer
Postat av: Sofiabubbiiiiiii

fiiiiiiint. haha jag vill se hundens huvud, blev ju nyfiken :P

2010-08-11 @ 09:54:47
Postat av: sarah

ser jättefint ut ju!

2010-08-11 @ 12:56:50
Postat av: klara the best

guud va snyggt! :D sjukt hottiehotttiee!

2010-08-11 @ 17:03:22
Postat av: maria

hahaha det kanske är som ett vanligt huvud på en schäfer men enligt mig är det jättestort :D haha. ska försöka fång det på biillddd :) ihihih allt för dig skulle. haha och jag är fortfarande förvånad hur jag lyckas få till en sån mening "allt för dig skulle". vi lyckas då med allt hörrödu :)



hihihi tack bubbisar, snart är baksidan klar med poolen och så meeedd :D ska ta bilder på de i sommar! <3

2010-08-11 @ 18:37:00
Postat av: Marie

Vad kul det är att läsa på din blogg Maria, och vad fint huset ser ut! Kramar fr moster

2010-08-12 @ 21:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0