200710

Hej alla !

 

Här i Argentina blir tiden bara bättre, så det är ju skönt! Just nu sitter jag på mitt rum med mina roomies och skriver detta blogginlägg på word för tyvärr så funkar inte internet över huvud taget, varken igår (måndag) eller idag (tisdag, kl 14.30). Så jag tänkte att jag iaf kan förbereda ett inlägg till er så ni får veta hur jag har det! J

De första två dagarna här på förberedelselägret var så jobbiga och det går inte att beskriva med ord hur besviken jag kände mig. Som tur är så har jag många kompisar här och vi pratade tillsammans och klagade och så och efter det kändes det bättre. Så vi bestämde oss för att vi skulle försöka vara så positiva som möjligt och det är det som fått mig att må så pass mycket bättre. Det som var så dåligt med det här stället är att det är kallt överallt för vi har bara en glasdörr som ”dörr” = all luft åker in och det är vinter ute (ca 10 grader och mindre, fast luften känns kallare.) och nere i mitt, Märit och en tysk tjej som heter Carolines rum ligger i källaren så ni kan inte ens tänka er hur kallt det är ibland! Men vi överlever och sover med huur mycket kläder som helst på oss, men som sagt det går. Tyvärr så hände en grej igår som är hur irriterande som helst, nämligen – vattnet slutade funka. Vad betyder det då? Jo, inga duschar, inga toalettbesök och inget tvätta händer. Så en hel dag gick utan att någon kunde spola, haha. J  hoppas ni inte blir föör oroliga för mig nu, jag mår bra men behövde bara berätta hur annorlunda det kan vara här jämfört med Sverige!

 

Men annars är (faktiskt) allt bra för det finns roligt folk här och så och imorgon (onsdag) ska jag få träffa familjen för första gången! Det ska bli riktigt spännande J

 

Hoppas ni har det bra hemma i Sverige, saknar er alla!

Puss och kram / Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0