16-29 Juli 2010

Jag lever! Anledningen till att jag inte har bloggat tidigare är för att jag är på ett förberedelseläger i Carlos Paz och i vårt hotell så funkar knappt internet så jag har inte hunnit logga in på blogg.se förrns nu utan att internet skulle lägga av när jag försökte logga in!

Men nu tänkte jag i alla fall försöka göra en kort resume på de här första dagarna. Men jag tänkte börja med att be om ursäkt för inlägget som va här inne tidigare! Det var helt oseriöst skrivet för jag bad några av mina kompisar att skriva ett inlägg så jag skulle kunna se hur det såg ut, de senaste dagarna i Sverige var jag alldeles för stressad så jag överlät ansvaret till dem. Problemet var dock att de tog bort det fast inlägget var kvar .. så jag vet inte exakt vad som gick fel men nu glömmer vi det! :)

Vi kom fram i Córdoba kl 23.00 ungefär i svensk tid och det var efter en rätt jobbig och utmattande resa från klockan 9.30 fredag (när vi åkte hemifrån..) till 23.00 på lördagen. Men jag överlevde och vi var tio stycken som reste tillsammans som också bor här tillsammans från alla olika länder (2 fr norge, 1 fr schweitz, 1 fr österrike, 2 fr finnland, 1 fr tyskland, 1 fr holland och jag och Märit från Sverige). Här på förberedelselägret så är det andra organisationer här också så vi är 62 personer som bor här och jag tror att alla från de andra organisationerna är tyskar så det pratas vääääääldigt mycket tyska! ;)

Under dagarna så har vi spanskakurser på fm och aktiviteter på em. Nu ska jag gå och äta middag (kl 21.30 argentinsk tid) men jag hoppas att ni har det bra där hemma och så försöker jag blogga så mycket som jag kan :)

Puss & kram / Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0